lunes, 17 de diciembre de 2012

LES MEVES PELIS PREFERIDES DEL 2011 i 2012


 Anava a fer una llista de les que crec jo que son les 10 millors pelis del 2012 i m'he adonat de que no vaig fer la llista de les del 2011, o sigui que aquí en teniu una de les de l'any passat i les d'aquest que ens deixa. Ni hi haurán moltes que no hi son perquè no les he vist i segur que m en oblido d'alguna (tan bona no serà), però això es el que hi ha.
 Els meus criteris per escollir-les, més enllà del meu gust personal son que, evidentment, tractin a l'espectador com un adult i no siguin còmplices de la societat infantilitzada en la que vivim, que resultin originals o, fins hi tot, innovadores en la forma i/o en el fons (el cinema ja té 100 i pico d' anys com per seguir fent el mateix estil de pel·lícula que les dels anys 50-pero amb millors FX- per no parlar de la típica estructura de presentació-nus-desenllaç que ve ja dels temps dels grecs), siguin "anti-sistema" (ens omplim la boca dient que som anti-sistema i consumim el cinema que vol que consumim el sistema -com deia Wim Wenders "Hollywood ha colonitzat el nostre subconscient"-), que no siguin esclaves de la lletra o la literatura (o sigui, que tinguin una entitat cinematogràfica), que donin peu a mes preguntes que a respostes i no siguin evidents o pamfletàries (el que més m'agrada a la vida no ho entenc del tot), busquin un impacte més enllà de l'immediat i que vegin el cinema com un art, més enllà de l'entreteniment que s'oblida al acabar la projecció. Tot això, entre d'altres coses que em fa pal escriure i que son bastant obvies veient els títols escrits.


2011


1. THE TURIN HORSE (A torinói ló), de Béla Tarr i Ágnes Hranitzky (Hongria-França-Alemanya-Suïssa-EUA)

2. MISTERIOS DE LISBOA (Mistérios de Lisboa), de Raoul Ruiz (Portugal-França)

3. LE HAVRE, d'Aki Kaurismäki (Finlàndia-França-Alemanya)

4. TOURNÉE, de Mathieu Amalric (França)

5. 4:44 LAST DAY ON EARTH, d'Abel Ferrara (EUA-Suïssa-França)

6. MELANCOLÍA (Melancholia), de Lars Von Trier (Dinamarca-Suècia-França-Alemanya)

7. EL ÁRBOL DE LA VIDA (The Tree of Life), de Terrence Malick (EUA)

8. GUEST, de José Luis Guerín (Espanya)
 
9. NADER Y SIMIN, UNA SEPARACIÓN (Jodaeiye Nader az Simin), d'Asghar Farhadi (Iran)

10. MEEK'S CUTOFF, de Kelly Reichardt (EUA)

2012

1. HOLY MOTORS, de Leos Carax (França-Alemanya)

2. POST TENEBRAS LUX, de Carlos Reygadas (Mèxic-França-Holanda-Alemanya)

3. AMOR (Amour), de Michael Haneke (Àustria-França-Alemanya)

4. TAKE SHELTER, de Jeff Nichols (EUA)

5. FAUST, d'Aleksandr Sokurov (Rússia)

6. L'EXERCICE DE L'ÉTAT, de Pierre Schöller (França-Bèlgica)

7. CASA DE TOLERANCIA (L'Apollonide (Souvenirs de la maison close)), de Bertrand Bonello (França)

8. CÉSAR DEBE MORIR (Cesare deve morire), de Paolo i Vittorio Taviani (Itàlia)

9. LA CASA, de Gustavo Fontán (Argentina)

10. THE DEEP BLUE SEA, de Terence Davis (EUA-GB)











No hay comentarios:

Publicar un comentario